DSD satser tungt inn i reiselivs- og eventbransjen gjennom kjøp av Z Event
DSD har gjennom sitt datterselskap DSD Explore gjennomført flere investeringer innenfor det norske reiseliv og event-markedet de siste to årene. Nå tar selskapet et større jafs av markedet når de går inn på eiersiden i det Oslo-baserte selskapet Z Event.
- Reiselivsvirksomheten vår har vokst de siste to årene gjennom investeringer i aktivitetsselskapet XXLofoten, reiselivsselskapet Fjord Travel Norway og eventselskapet Crazy Coyote Events i Trondheim. Nå styrker vi vår satsing ytterligere og investerer i Z Event gruppen, og ambisjonen er å bygge Norges mest fremoverlente reiselivs- og eventselskap, sier Martin Økland, direktør forretningsutvikling i DSD og styreleder i DSD Explore.
Z Event er et av landets ledende eventbyråer, kjent for sin kundeorientering og en meget sterk internkultur. De har mer enn 16 solide år bak seg med flere tusen event og digitale sendinger. Z Event beholder navnet og merkevaren, og har sitt hovedsete i Oslo.
- Suksessen til selskaper i og rundt DSD Explore er sterkt avhengig av mennesker. Vi mener det er en svært god kulturell kobling mellom DSD Explore og Z Event hvor begge parter er motivert for å være med på en vekstreise og skape noe større sammen. Z Event vil være event-motoren i DSD Explores videre vekststrategi, hvor ambisjonen er en ekspansjon på sentrale lokasjoner i Norge, sier Terje Hatlen-Stokke, konsernleder i DSD Explore.
- Vi deler de samme verdiene og drømmer om det samme. Det kjennes som et ekte partnerskap og ikke et oppkjøp, når vi nå får et norsk familieeid konsern i ryggen, sier Thomas Strandskogen, adm.dir. i Z Event.
- Vår bransje er i store endringer. Nå får vi en profesjonell eier som gir oss muligheten til å utvikle oss videre, fortsetter Mona Øverengen, byråleder i Z Event.
Med i Z Event gruppen er også reiseselskapet Reisverket og kommunikasjonsbyrået Y Story.
- Å bli del av DSD familien gir oss muligheten til å skape en unik, landsdekkende event og reise operatør som ingen er i nærheten å matche, sier Arild Holm, grunnleggeren av Reisverket.
Y Story ble startet i 2017, og har en sterk posisjon innen strategi- og endringskommunikasjon.
- Kommunikasjonsfaget blir stadig viktigere i identitets- og kulturbygging, og vi gleder oss stort til å vise oss frem for nye oppdragsgivere både i og utenfor familien, sier Andreas Kvernflaten, adm.dir. i Y Story.
Alle aksjonærene i Z Event gruppen reinvesterer i DSD Explore.
- Å reise er forbundet med store og små drømmer, enten det er privat eller med bedriften, og vår felles oppgave er å oppfylle disse drømmene. Men det finnes også flere drømmer vi i DSD Explore er opptatt av: nemlig levende lokalsamfunn. Gjennom store og små selskaper som nå bringer aktiviteter og reisende til hele Norge, vil vi bidra til robuste helårlige lokale arbeidsplasser, avslutter Terje Hatlen-Stokke.